تماس تلفنی ژیلا صادقی با مخاطبان نگی که نگفتی/آسیب شناسی معضل دروغ موضوع برنامه مجتبی احمدی
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۹۹۴۲
خبرگزاری میزان- اهالی نگی که نگفتی سه شنبه شب (فردا شب) از ساعت ٢٢ در محل روابط عمومی صدا وسیما پاسخگوی مستقیم سوالات مخاطبان خواهند بود.
مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان برنامه نگی که نگفتی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص ارتباط تلفنی عوامل این برنامه با مردم گفت: تمام تولیدات رسانه ملی به عنوان پر مخاطبترین رسانه موجود با هدف جذب مخاطب و در واقع برای انبوه مخاطب تولید میشود، بدیهی است که نظرات مخاطبان عام و خاص در شکل گیری و ادامه هر برنامه مفید و موثر است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کارگردان برنامه "نگی که نگفتی" درباره موضوع برنامه بعدی خود تاکید کرد: اینکه از کتاب آسمانی قرآن تا بزرگان دین در مذمت و نکوهش دروغ و دروغگویی سفارشهایی اکید و محکم داشتند نشان از این است که این رفتار که در واقع کتمان واقعیت است، به هر اندازه و مدل که هست دور از شان و فطرت انسان تعریف شده است. حساسیت و تاثیر این معضل در روابط انسانها اتاق فکر برنامه را بر آن داشت که نگاهی ریزبینانه در این مساله داشته باشیم. وی اذعان کرد: قرار است در این هفته و البته هفته آتی معضل دروغ را از چند زاویه به چالش و بررسی بنشینیم و در واقع با تبین دلایل شخصیتی و موقعیتهایی که عامل دروغ گویی میشود به معضل گاه منفصل کننده افراد در هر جامعه از خانواده گرفته تا اجتماع، نگاهی عمیق و ریزبینانه به این معضل بداشته باشیم. در واقع با نقد و بررسی دروغ گویی به این نتیجه میرسیم که گاهی دروغهای ما هیچ گره گشایی ندارد و تنها یک عادت غلط است که میتواند فراموش شود. وی با اشاره به وجود نظرسنجی جدید در برنامه نگی که نگفتی تصریح کرد: برنامه در این دوهفته پیش رو با سوال نظر سنجی به نظر شما مهمترین دلیلی که ما گاهی دروغ میگوییم، چیست؟ پیش خواهد رفت. احمدی با معرفی عوامل اجرایی این برنامه خاطرنشان کرد: ژیلا صادقی مجری برنامه، علی سلیمانی در فضایی کمدی، ایلیا احمدی در موقعیت کودکان و نوجوانان اجرای پلاتوهای برنامه را بر عهده خواهند داشت. امیر مکین سرپرست تولید پلی بکهای برنامه هست و شهریار رحیمی راد تدوینگر برنامه نگی که نگفتی است. این برنامه توسط گروه نویسندگان به سرپرستی مجتبی احمدی نوشته میشود. برنامه نگی که نگفتی از شنبه تا سه شنبه حوالی ساعت ٢١ روی آنتن میرود. انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شهید مطهری و آسیب شناسی انقلاب
در آستانه 12 اردیبهشت ، سالروز ترورآیت الله شهید مرتضی مطهری قرار داریم که در سال 58 بلا فاصله پس از پیروزی انقلاب به دست خوارجِ مسلکان تندرو رقم خورد، او بحق از حواریون خاص امام و تئوری پردار منحصر بفرد نظام جمهوری اسلامی ایران بود و به همین سبب علاوه بر اشراف کامل به معارف اصیل و علوم اسلامی ، نقاط ظریف بسیاری پیرامون آسیب شناسی انقلاب و نظام در آثارش از خود به ودیعه گذاشت و امروز می تواند چراغ راه دلسوزان و کارگزاران در راستای رفع ناکارآمدی ها و معضلات دیگر باشد.
این شخصیت سترگ حدود هشت ماه قبل از پیروزی انقلاب تیر 1357 ( نیمه شعبان 98 ) طی بحث مفصلی به آسیب شناسی انقلاب اسلامی می پردازد و آن را تحت عنوان « آفات نهضت » در شش محور : 1 – نفوذ اندیشه های بیگانه . 2 – تجدد گرایی افراطی . 3 – ناتمام گذاشتن . 4 – رخنه فرصت طلبان . 5 – ابهام طرح های آینده. 6 – آفتی از نوع معنی ؛ مورد بحث و بررسی موشکافانه قرار می دهد که امروز بعد از 45 سال می بینیم متاسفانه در اثر غفلت دست اندرکاران ، بعضی از این آفت ها و آسیب ها به گونه چشم گیری گریبان انقلاب و نظام را گرفته و بعضی هم به صورت کم رنگ یا متوسط در حال گسترش است و باید با تدبیر ، درایت و مدیریت عاقلانه از سرایت آن مانع شد.
البته همه این شش عنصر به حسب شدت و ضعف در انحراف و انحطاط انقلاب نقش غیر قابل انکار دارند و در مبارزه با هرکدام باید جدی بود ، اهتمام به بعض و غفلت از بعض دیگر موجب خسران و خسارت خواهد شد.
در این فرصت به حسب اولویت به پدیده « رخنه فرصت طلبان» بسنده می شود و از جوانان درخواست دارد بحث آسیب شناسی انقلاب را به صورت کامل در آثار گرانسنگ این شهید بزرگ دنبال و مطالعه کنند:
شهید در این باره می نویسد: « رخنه فرصت طلبان و نفوذ افراد فرصت طلب در درون یک نهضت از آفت های بزرگ هر نهضت است . وظیفه بزرگ رهبران اصلی این است که راه نفوذ و رخنه این گونه افراد را سد نمایند. هر نهضت مادام که مراحل دشوار اولیه را طی می کند سنگینی اش بر دوش افراد مؤمن مخلص فداکار است ، اما همین که به بار نشست و یا لااقل نشانه های بار دادن آشکار گشت و شکوفه های درخت هویدا شد ، سر و کله افراد فرصت طلب پیدا می شود. روز به روز که از دشواری ها کاسته می شود و موعد چیدن ثمر نزدیکتر می گردد ، فرصت طلبان محکمتر و پر شورتر پای عَلَم نهضت سینه می زنند تا آنجا که تدریجا انقلابیون مؤمن و فداکار اولیه را از میدان بدر می کنند. »
شهید مطهری سپس با طرح سوال معروف مبنی بر این که آیا « انقلاب فرزندان خود را می خورد » می نویسد: « انقلاب، فرزند خور نیست، بلکه غفلت از نفوذ و رخنه فرصت طلبان است که فاجعه به بار میآورد... شما ببینید انقلاب مشروطیت ایران را چه کسانی به ثمر رساندند و پس از به ثمر رسانیدن، چه چهرههایی پُستها و مقامات را اشغال کردند! ... آزادیخواهان همه به گوشهای پرتاب شدند و به فراموشی سپرده شدند و عاقبت با گرسنگی و در گمنامی مُردند؛ اما فلان الدولهها، که تا دیروز زیر پرچم استبداد و با انقلابیون میجنگیدند و طناب به گردن مشروطه چیان میانداختند، به مقام صدارت عظما رسیدند و نتیجه نهایی، استبدادی شد به صورت مشروطیت»
وی پس از توضیح این خطر مهم، در آخر تأکید دارد که همیشه نهضت و انقلاب توسط انقلابیون واقعی آغاز میشود و همچنین اینها تنها افراد مؤمن و معتقد به اهداف نهضت هستند که میتوانند آن را ادامه دهند و به ثمر برسانند نه فرصت طلبانی که هیچ اعتقادی به آن ندارند و چهره عوض کرده و تنها در پی منافع شخصی خود دست و پا میزنند.
مطهری در بخش دیگر به ریشه های تاریخی این پدیده در صدر اسلام می پردازد و می نویسد: « فرصت طلبی تأثیر شوم خود را در تاریخ صدر اسلام نشان داد. در دوره عثمان فرصت طلبان جای شخصیت های مؤمن به اسلام و اهداف اسلامی را گرفتند ، طریدها وزیر شدند و کعب الاحبارها مشاور و اما ابوذر ها و عمارها به تبعیدگاه فرستاده شدند و یا در زیر لگد مچاله شدند. چرا قرآن کریم میان انفاق و جهاد قبل از فتح مکه و انفاق و جهاد بعد از فتح مکه و در حقیقت میان مؤمن منفق... { فرق گذاشته } سرمطلب واضح است ؛ پیش از فتح مکه هرچه بود دشواری و تحمل مشقت بود . ایمان ها خالص تر و انفاق ها و جهاد ها بی شائبه تر و از روحیه فرصت طلبی دورتر بود برخلاف انفاق و جهاد بعد از فتح که در آن حد از بی شائبگی نبود... به هر حال مبارزه با رخنه و نفوذ فرصت طلبان علی رغم تظاهرات فریبنده شان ، یکی از شرایط ادامه یک نهضت در مسیر اصلی است.» ( جهت مطالعه کامل ، رجوع کنید: بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر، مرتضی مطهری، بخش نهضت اسلامی ایران. )